Brain Hero
ブレイン・ヒーロー:出生後のさまざまな経験や環境が子どもの健全な心身の発達に影響する

2009年、ハーバード大学子ども発達センター(HCDC)は、双方向メディアを使用して幼児期の子どもの発達の科学を伝える新しい方法を開発するために、南カリフォルニア大学映画芸術学部との連携を開始しました。この連携の最初のプロダクトが、家族や地域のさまざまな人々の行動が、幼少期の子どもの発達にどのように影響するかを描いた「Brain Hero」です。
このビデオでは、両親、教師、行政(政策立案者)などの行動が、子どもとそれをとりまくコミュニティの双方の将来に影響することを解説しています。この連携は、幼児期の健康的な脳の発達を支える政策とその実践について、一般の人々に伝えるための革新的な映像作品を作るために今後も継続していきます。

In 2009, the Center on the Developing Child launched a collaboration with the Interactive Media Division of the School of Cinematic Arts at the University of Southern California (USC) to develop and test new ways of communicating the science of early childhood development using interactive media. The "Brain Hero" video (here subtitled in Japanese) depicting how actions by a range of people in the family and community impact child development, is the first product of this collaboration. This 3-minute video adapts the visual sensibility of interactive game models to a video format. Based loosely on such games as "Guitar Hero," "SimCity," and "The Game of Life," the video portrays how actions taken by parents, teachers, policymakers, and others can affect life outcomes for both the child and the surrounding community.
This collaboration, now between the Harvard Center and USC's newly launched Creative Media & Behavioral Health Center will continue joint work on the creation and dissemination of innovative storytelling products designed to inform the public discourse around policies and practices that support healthy brain development during childhood.